Doamnelor si domnilor doctori, respect…

          despre vot

 

                             

        Toate stirile      Bancul zilei



 

   De ce sa te mai faci medic în ziua de azi? Nu gasesc nicio motivatie logica si cu atât mai putin una materiala. Îti trebuie nervi tari ca sa traiesti într-o societate care îti arunca în fata cu dispret expresia celei mai negre discrepante între cât trebuie sa înveti, ce stii si cum esti platit. Faci 12 ani pâna termini liceul, 6 ani într-o facultate grea unde înveti pe rupte ca sa ajungi la final un medic rezident care va petrece între 5 si 7 ani învatând continuu, cu 7-8 sute de lei pe luna în mâna, pâna ajungi sa dai din nou un examen de specialist si sa începi în sfârsit sa-ti cauti undeva de lucru, unde s-o gasi.

 

Daca mai vrei sa te si casatoresti în timpul asta si ai ghinionul sa te îndragostesti de o colega de facultate ai încurcat-o rau, pentru ca vei face parte dintr-o familie cu un venit de, hai sa zicem, 1600 de lei pe luna. Ai ajuns pe la 32 de ani cu o meserie pe care nu o poti abandona pentru ca nu poti arunca la gunoi toti acesti ani de ani de viata si nici nu te poti apuca de reconversie profesionala la vârsta asta. Esti cum s-ar zice, condamnat sa continui si sa câstigi în familie cât o secretara într-o firma privata mai rasarita sau cât un mecanic la metrou care se plânge de munca grea si face greve când i se nazare domnului Radoi.

.

În tot acest timp îti trec prin fata ochilor mii de oameni bolnavi care se uita la tine ca la un zeu si îsi pun speranta în tine rugându-se sa nu gresesti si sa gasesti leacul care sa-i aduca zorii zilei de mâine în priviri. Si atunci se pune întrebarea de ce sa te apuci de meseria asta? Singurul raspuns ar fi ca din pasiune. Se prea poate sa-ti placa, sa te dedici trup si suflet, sa crezi în juramântul lui Hypocrat, sa vrei cu adevarat sa lupti cu sistemul, dar trebuie din nou sa subliniez ca îti trebuie nervii tari.

 

Ma gândesc ca tara asta are noroc pentru ca la medicina se duc tinerii fara experienta de viata adevarata, plini de entuziasm, de speranta, idealisti. Nu cred ca cineva care ar fi constient de mersul societatii românesti si de ierarhia valorilor din jur s-ar mai face medic vreodata pentru ca n-ar avea logica.

 

Spune-i unui tânar absolvent de liceu ca va trebui sa învete toata viata, sa-si asume o multime de riscuri, sa-si practice meseria într-un spital sordid de provincie unde nu exista aparatura, instrumentar, medicamente, sa faca garzi peste garzi, sa fie amenintat de cete de tigani care patrund în spitale si fac scandal, sa te înjure toata lumea ca iei spaga atunci când ti se ofera si trebuie sa traiesti si cu umilinta asta pentru ca statul odata ce te-a facut prizonierul a ceea ce ai învatat uita sa te mai si plateasca. Nu va uitati la medici ca la Arafat, Irinel Popescu, Bradisteanu, Astarastoaie sau Cercel care se vad pe la televizor pentru ca sunt emblematici.

 

 

Priviti cu atentie la miile de medici din tara, din spitalele ruina de prin orasele mici, de prin comune si sate, oameni care rezolva probleme aproape cu mâinile goale, care se zbat într-o cumplita lipsa de materiale si de personal calificat, care lupta cu bolile si moartea într-o continua batalie cu putine sorti de izbânda, dar care nu dezarmeaza niciodata. Nu spun ca nu exista si medici mai putini buni sau mai putin etici care prefera sa fie mai mult manageri decât doctori sau care conditioneaza actul medical de foloase materiale, dar într-un sistem care îsi bate joc de ei zi de zi, acestia parca nu se mai vad atât de strident. În plus, peste tot sunt scoase în evidenta si aratate publicului avid de morbid si tragic cazurile cele mai nefericite din practica medicala cu o efervescenta demna de o cauza mai buna aruncând în mod nedrept o lumina urâta asupra întregii bresle.

 

Oameni buni, nu medicii sunt cauza dezastrului din sanatate, ci sistemul care a permis deturnari de fonduri, furturi si cheltuieli nesabuite, statul care a cheltuit banii din sanatate în scopuri electorale, munca la negru care permite neplata asigurarilor sociale si câte si mai câte. Medicii sunt doar niste oameni care îsi fac meseria cât pot corect într-un sistem incorect, care se chinuie ca si noi într-o societate strâmba si imorala si care pe lânga toate astea au în grija bunul nostru cel mai de pret: sanatatea.

 

 În tot acest timp ignoram cu buna stiinta faptul ca în ultimii 20 de ani s-au construit în România mii de biserici, dar nici un spital, ca pleaca din tara o multime de doctori si asistente medicale pentru ca se câstiga mai bine, ca la medicina sunt 0,7 înscrisi pe un loc iar la drept 23, ca zac aparate de milioane de euro prin spitale, ca nu sunt bani de consumabile, ca presa a indus o profunda lipsa de consideratie a medicilor prin prezentarea unor cazuri izolate de malpraxis care, de altfel, exista în toata lumea, dar care la noi sunt aratate ca fiind la ordinea zilei si asa mai departe.

 

Si pentru ca s-au învatat o multime de neaveniti sa-i înjure degeaba pe medici si nu pe guvern sau pe guvernanti, declar sus si tare ca ma solidarizez cu toata breasla si plecând capul cu recunostinta declar cu mâna pe inima, domnilor si doamnelor doctori, respect!

 

 

Comentarii


1 emil la 27.04.2010 19:28 despre Greseala voita?

raspunde


Dar sumele uriase din fondurile sanatatii unde se duc? Nu cumva la furaciunile medicilor de familie, medici care isi "acorda" indemnizatii mari, lor si asistentilor, prin semnaturi plastrografiate in registrele de consultatii? Nu cumva la pletora care umple schemele spitalelor si se ingrasa, la propriu vorbind, mincind la spital si ducind hrana si celor de acasa? Pacientii din spitale aduc hrana si medicamente de acasa! Am dat doar doua exemple! Cineva a afirmat ca 40% dintre diagnostice sunt gresite! 4o% este o cifra mare caci medicii care au vocatie de medic au plecat de mult in strainatate unde sunt apreciati! Au ramas cei care au obtinut diplome pe baza de cunostinte, bani ori *!

2 ionescu la 27.04.2010 20:04 despre (none)

raspunde


multumesc!

3 nea alecu la 27.04.2010 20:46 despre o parere

raspunde


dle furnica va doresc sa fiti sanatos si sa nu ajungeti in spital;ajuns acolo pentru prima data dupa o contributie de 40 de ani te vei ingrozi cat te va costa orice interventie;daca ajungi acasa esti fericit ca poti sa ajungi direct in coparseu

4 badea cartan la 27.04.2010 21:55 despre hotareste-te : ori laie , ori balaie

raspunde


"Si pentru ca s-au învatat o multime de neaveniti sa-i înjure degeaba pe medici si nu pe guvern sau pe guvernanti, declar sus si tare ca ma solidarizez cu toata breasla si plecând capul cu recunostinta declar cu mâna pe inima, domnilor si doamnelor doctori, respect!"


Pornind de la citatul de mai sus se poate asocia injuria , ocara, blestemarea puterii cu dorinta de ai vedea pe toti intr-un avion in picaj?


si pentru echidistanta ta deja proverbiala , recunosti ca doctorii sunt si ei proveniti din acelasi popor din care provin si guvernantii si sunt aidoma lor?


nea Furnica ma dezamagesti, e numai * de tine...

5 stalker la 27.04.2010 21:57 despre respect

raspunde


Domnule Furnica, am reflectat mult la pozitia d-voastra in aceasta chestiune si, in final am ajuns la concluzia ca este cea corecta. Dar asta nu a fost asa, simplu, cum s-ar presupune. Mi se pare, totusi, nedreapta, aceasta "cruciada" impotriva tuturor reprezentantilor unei profesii si nu stiu ce argumenta valide au cei care o promoveaza. Personal (dar nu pentru propria-mi persoana), am avut nefericirea sa intru in contact cu medici, spitale si tot ce decurge de aici, in ultimii ani. Nu am putut constata nivelul de dezumanizare pe care il sugereaza actuala campanie sau ¨folclorul¨ permanent pe aceasta tema. Dar nici nu pot sa fac abstractie, total, de relatarile (unele, terifiante) ale unor oameni carora li s-a refuzat tratamentul corespunzator (unii chiar au murit) pentru ca a lipsit ¨plicul¨ (sau a fost prea sarac...) Sa fie, toate acestea, inventii ? Greu de spus. Pe de alta parte, un lucru extrem de important (si prea putin pus in discutie) este increderea total nejustificata a unor oameni (foarte) simpli in, medici, medicina si posibilitatile sale. Nu insist asupra subiectului ( e prea vast pentru acest reply...) dar nu pot sa nu atrag atentia ca marea majoritate a bolilor produce schimbari ireversibile in organism si ca notiunea de "vindecare" este o raritate; mai corect putetm vorbi de ameliorari, stopari (cazuri fericite) sau incetiniri ale evolutiei (cele mai frecvente).

Totusi, o intrebare ma framanta: oare cat ar trebui sa fie salariul unui medic (foarte concret, in cifre) pentru ca acesta sa nu mai primeasca ¨plicul" ? Si, daca ar fii atat, chiar nu l-ar mai primi ? Am o curiozitate morbida in aceasta chestie. Poate ma ajutati ...

Numai bine,


stalker.

6 petschovschi la 27.04.2010 22:55 despre respect

raspunde


Respect domnule Furnica !

Un articol care zugraveste fidel conditia medicului in societatea romaneasca contemporana.


P.S: presupun ca aveti vreun medic in familie, fiindca altfel nu inteleg cum ati reusit sa scrieti un articol atit de corect

7 diana la 28.04.2010 02:45 despre un articol foarte bun

raspunde


Foarte bine scris articolul,mi-a facut placere sa il citesc.

Eu as mai adauga o oarecare comparatie decat:un medic ce salveaza vieti pe un salariu de mizerie impozitabil de o parte si un preot ce vinde indoctrinare pe o caruta de bani neimpozitabila pe de alta parte

8 ea la 28.04.2010 06:10 despre stati linistiti

raspunde


In douazeci de ani nu veti mai avea pe cine injura; cei tineri si capabili se gandesc sa plece din tara, cei care sunt aproape de pensie si nu mai pot pleca se vor pensiona.Vor ramine prostii, la astia va trebui sa te programezi cu o luna inainte.

9 Marin la 28.04.2010 08:32 despre despre medici

raspunde


Domnilor,Medicii sunt singura noastra speranta de a putea trece aceasta perioada nefasta,iar greselile unora se datoreaza faptului ca acest stat foloseste banii colectati pentru sanatate in alte scopuri lipsind in acest fel de fonduri sistemul sanitar.Dece nu se aplica si medicilor principiul care s-a aplicat altor categorii de salariati ca magistratii,politistii,serviciilor statului sa li se asigure o salarizare decenta pentru a nu lua spaga?Toate solutiile date de magistrati sunt corecte?Nici decum.Orice om poate gresi,decat ca la medici se cunoaste fiind in pericol viata noastra.Platitii bine pe medici sa nu mai plece in strainatate si vom avea un sistem sanitar bun .Alfel se alege praful de noi si vor scapa cei cu bani multi care se vor trata in strainatate cu medici romani.

10 vasile la 28.04.2010 08:56 despre Tipic

raspunde


Felicitari pentru articol. Astept si altele.


Nu spun ca aveti dreptate 100%, dar in linii mari aveti. Sistemul medical e la pamant, si dupa cum merg treburile o sa fie in curand sub pamant. Si, cam la fel e si in educatie. Doar cei pasionati in ambele domenii mai raman sa lucreze in tara. Pasiune care treptat se stinge, si o sa lase loc ignorantei.


Iar despre "desteptii" care au si inceput sa comenteze negativ legat de articol, le-as zice doar ca sunt niste ignoranti care stiu doar sa distruga si sa critice orice doar de dragul de a critica (sau pt ca sunt niste postaci pdl-isti care au sarit repede ca si cateii sa apere puroiul stapanului). Unii sunt in stare sa se lege si de o virgula pusa aiurea, nu pot sa citeasca articolul si sa vada ideea principala din el. Ce sa-i faci...atata pot.

11 mirela la 28.04.2010 08:57 despre raspuns

raspunde


@badea cartan

Daca discutia e care de unde provine,iti amintesc, ca din pacate si noi provenim din acelasi popor ca si ei.Si atunci?

12 ralu la 28.04.2010 11:13

raspunde


100% adevarat.

Felicitari pentru abilitatea, sinceritatea si realismul cu care ati zugravit ADEVARATA viata a medicului de rand, nu a celor cu functii si titluri, unele dobandite pe drept, altele pe "nepotisme".

Multumim.

13 Raluca la 28.04.2010 11:40 despre pasiune

raspunde


Domnule Furnica, va multumesc si in numele colegilor mei de breasla pentru acest articol. Traim intr-o lume nedreapta si rea. Este simplu sa arunci cu pietre. Este atat de simplu sa vezi raul si nu binele. Da, sistemul este ingrozitor, salariile nu mai vorbesc; este dureros sa ceri unui pacient sa mearga la farmacia din colt pentru a-si cumpara tifon, vata , ce sa mai vorbesc de altele..dupa ani de zile in care el a cotizat pentru asta. Insa, intre atatea furtuni, exista si soare. Cunosc oameni pasionati si recunosc,ma numar printre ei, oamnei care isi dau viata pentru binele semenilor lor, care se lupta zilnic cu sistemul si cu injuraturile a zeci de oameni care nu stiu ce vorbesc de fapt. Credeti ca noua nu ne-ar placea sa avem conditii in spitale? credeti ca suntem atat de inraiti incat sa nu ne doara sufletul de pacienti? NU! Suntem oameni si noi si ne doare rautatea si nedreptatea. Sanatate multa va doresc doamnelor si domnilor! si domnule Furnica, jos palaria! Multumesc

14 cristi la 28.04.2010 11:46 despre Foarte realist ce scrie acest domn

raspunde


sunt un tanar medic in romania.inca in romania.da in romania asta in care pacientul vine si-ti spune ce tre sa-i dai,unde pacientul iti cere sa-i scrii antibiotice si apoi ajunge cu septicemie in spital fiind multirezistent si evident medicul e de vina.

din pasiune am ales medicina desi ai mei m-au indrumat spre stiinte economice.

cea mai acuta problema acum e alta : pleca medicii din tara.si cei care raman vor munci si mai mult si calitatea actului medical va avea d suferit.

sotia mea e si ea medic si lucreaza de la 8 dimineata uneori pana la 10 seara.garzile sunt neplatite.

pacientiii vin si fac abuz de investigatii.de genul : vreau sa-mi fac analizele.care?poi toate.poi de ce , nu va simtiti bine? ba ma simt dar vreau sa vad cum stau.


ramai cu bine romanie bolnava.

ps.toti colegii mei au plecat si eu astept actele pt franta.


si inca ceva: medicina costa teribil de mult.cat se platesc asigurarile de sanatate care si asa sunt cum sunt adica unul plateste si 10 beneficiaza sunt total insuficiente

15 .... la 28.04.2010 12:06 despre ......

raspunde


......

16 Lilliana la 28.04.2010 13:20 despre De ar fi mai multi ca el

raspunde


Jos palaria d-le Furnica. Faceti parte din acea minoritate de jurnalisti care vad cu stau cu adevarat lucrurile in lumea medicala.


Traim din pacate intr-o tara in care oamenii au uitat de valori. Cu cat esti mai incult si cu un IQ mai aproape de nivelul marii ai mai mari sanse sa fii auzit ca "voce *". Imaginea medicilor in societate a fost calcata in picioare (si nu trebuie sa ne ascundem dupa degete) de o mass-media care in goana dupa senzational (si indirect dupa bani, nu?) vaneaza cazurile de malpraxis, care de altfel exista in toata lumea asta, dar in care lume nu ajung pe sticla decat extrem de rar si relatate doar ca un simplu eveniment. De ce? Simplu: pentru ca acolo daca nu ai spus in totalitate adevarul in presa/televiziune ajungi sa-i platesti medicului caruia i-ai stricat imaginea daune morale si materiale toata viata. La noi nu. Suntem terfeliti in fel si chip de niste personaje care dupa cativa ani facuti pe la jurnalistica apar ca niste justitiari absoluti, scotand de multe ori pe * niste aberatii mai mari decat ei, nesinchisindu-se de adevar, neincercand sa afle macar pronuntia corecta a unor boli sau medicamente (parca asa ar fi profesionist, nu?) si avand doar un singur scop: scandalul in care medicul sa iasa musai prost iar raitingul mare, ca da bine la popor. Iar in rarele situatii in care la o emisiune de acest fel e chemat si un medic, el nu e lasat sa vorbeasca.


Oare de ce nu ne cheama din cand in cand sa povestim cum stam in clinica cam de la 7.30 la 5-6 seara (in conditiile in care esti platit de la 8 la 14), cum esti pus in "linia intai" cu mainile goale, fiind nevoiti sa cumparam noi materiale sanitare (a se citi bine, din buzunarul nostru) ca de, pacientul a platit asigurarea, cum atunci cand se varsa sange pe tine, tu nu primesti spor de periculozitate ca de, acolo nu-i decat posibil vreun HIV si noi nu suntem oameni ci doar masinarii care traiesc cu aer si cam atat. Si ca sa ne mentinem in forma din cand in cand mai facem si sport, adica sarim pe geam cand mai vine cate unul furios care vrea sa il inviem pe frate-sau care tocmai "picase" in cutitul interlopului cu vila.


Si intotdeauna se uita ca de fapt si noi depindem de un sistem care nu ne ofera nimic (vorbind de conditii de lucru, macar la un standard minimal) dar se asteapta de la noi minuni. Oare de ce nu s-a intrebat nimeni nicioadat de ce sunt asa de usor acceptati medicii nostrii care pleaca dincolo? Ca sunt slab pregatiti? Iar cei care zic ca pleaca doar cei buni se inseala. Intamplator sunt cadru universitar si stiu ce pleaca: atat din fostii mei studenti buni cat si din cei mai putin buni. S-au saturat sa invete 12 ani ca la sfarsit sa fii platit cu cativa lei, sa ti se spuna ca esti spagar si incompetent. (in conditiile in care tu ai facut maximul posibil cu ce iti ofera aceasta minunata tara) si asta de catre unii care n-au citit poate in viata lor o carte sau noptile si le-au presarat doar cu discoteci.


II invit pe cei care arunca cu pietre in noi sa stea langa noi macar o garda si ulterior in ziua de dupa garda sa se uite sa vada cum decurge o zi obisnuita (asta in cazul in care va rezista, fizic macar)


Un medic, din pacate indragostit (culmea, nu? ) de meseria asta si inca idealist

17 cristina ionescu la 28.04.2010 14:48 despre plicul pentru licitatia de tablouri

raspunde


@stalker


doctorul ar trebui sa aiba un venit nu un salariu. Venitul si profitul le-ar avea din cabinetul sau privat in care el ar oferi salarii la niste asistenti si alte cateva persoane.

Plicul sau mai elegant cecul le-ar folosi pentru ca sa cumpere tablouri in clinica sa.

18 cristina ionescu la 28.04.2010 14:51 despre plicul pentru licitatia de tablouri

raspunde


doctorul ar trebui sa aiba un venit nu un salariu. Venitul si profitul le-ar avea din cabinetul sau privat in care el ar oferi salarii unor asistenti

si altor cateva persoane.

Plicul sau mai elegant cecul le-ar folosi pentru ca sa cumpere tablouri in clinica sa.

19 un om la 28.04.2010 15:03 despre felicitari domnule Furnica!

raspunde


intr-adevar un articol bine documentat si scris; cu siguranta v-ati facut temele f bine si ati avut spion(i) de calitate in interior.


emile, minicomentariul tau e atat de superficial, incat nu am sa il comentez decat spunand:

1) orice padure are uscaturi, deci, si in medicina mai sunt si unii care nu au ce cauta acolo, dar asta e valabila pentru orice domeniu

2) ai auzit tu de la cineva cu ceva de 40%, dar nu stii de fapt ce inseamna gogomania aia

3) ultima ta fraza mi-a demonstrat inca o data cat de putin stii despre sistem si cum iti malformezi opinia vizavi de acest subiect


Concluzie,

respect domnule jurnalist Furnica

20 Cineva la 28.04.2010 15:16 despre nu suntem toti prosti

raspunde


Am citit parerile unora ca in tara raman numai prostii(doctori)dar poate nu-i chiar asa;poate au parinti bolnavi si singuri;poate au copii mici si datorii(la banci);poate multe alte motive care ii tin pe loc.Dar de ce sa nu aruncam cu piatra?

21 m la 28.04.2010 15:46 despre da

raspunde


de ce se fac mai multe biserici decat spitale? pentru ca preotii iau mai multa spaga decat medicii si in plus de la ei pleci mereu multumit ))

22 vasile la 28.04.2010 15:50 despre completare

raspunde


Acelasi vasile ca mai sus.


stiti ce nu im place? Ca noi ne agitam, si nimanui nu-i pasa. Mai ca-mi vine gandul la haiducie cand imi dau seama de asta!


E jenant ce se intampla. Cainii latra si caravana trece!!!

Nu stiu daca va dati seama, dar e adevarat. As vrea din tot sufletul sa fac ceva, sa schimb ceva...dar ma intreb...putem?!?

23 andreea la 28.04.2010 15:58

raspunde


Astazi ne povestea dr cu care facem stagiul de cardiologie de un pacient pe care l-a avut anul trecut; barbatul de 40 de ani a venit cu disectie de aorta iar cand au vrut sa-l bage de urgenta in sala de operatie el a refuzat, fiind convins ca "se lipeste inapoi". A murit in aceasi noapte. De aici pleaca poporul roman.Cum va puteti da cu parerea si critica cei care habar nu aveti daca ficatul e in stanga sau in dreapta. Cum va puteti da cu parerea despre ce face un doctor si ce ar trebui sa faca un doctor cand nici nu stiti despre ce vorbiti? Colegii mei care au facut alte facutati sunt de mult casatoriti si au copii, lucreaza si si-au inceput viata ...slava domului. Eu stau intr-un camin cu inca 7 ani de invatat in fata, fara vreo speranta ca as putea vreodata primi ce merit in tara asta. Nu vreau sa plec si o sa ma doara s-o fac dar nu putem fi toti Maica Tereza.

24 Un doctoras la 28.04.2010 18:07 despre nu plec,raman aici si lupt cu ce am: mintea

raspunde


spital sordid de provincie unde nu exista aparatura, instrumentar, medicamente, sa faca garzi peste garzi, sa fie amenintat de cete de tigani care patrund în spitale si fac scandal, sa te înjure toata lumea ca iei spaga atunci când ti se ofera si trebuie sa traiesti si cu umilinta asta pentru ca statul odata ce te-a facut prizonierul a ceea ce ai învatat uita sa te mai si plateasca.-IN primul rand aceste situatii nu sunt doar in spitale de provincie.Va multumesc si eu,pentru ca sunt inca student si stiu ce ma asteapta.

25 ana la 28.04.2010 18:49 despre medicii in romania

raspunde


@emil

Ca si medic de familie chiar nu ai cum sa falsifici nici o consultatie in nici un registru pentru ca se fac foarte des controale la sange. Plus de asta ai raportari lunare care sunt insotite de date exacte. Cine crede ca e suficient sa falsifici o semnatura ca sa iei bani nemunciti de la casa , se vede ca habar nu are ce inseamna medicina de familie. Si pentru cei care striga sus si tare ca medicii buni pleaca , au va spun sincer ca sunt medic rezident , in afara au plecat colegii mei cei mai prost pregatiti , si nu oamenii care au cu adevarat valoare.

26 tara de cacat, mizerie morala, mediu nesanatos in general la 28.04.2010 18:56 despre medic MURITOR DE FOAME, care nu i-a spaga

raspunde


Dragii mei! Stiti de ce este toata aceasta situatie de * in tara aceasta? Pentru ca lipseste conducatorul de acasa!!!!!! Tara e distrusa, nu are putere, nu are bani,e indatorata pana-n gat intereselor economice. Cat timp nu va veni un dictator in tara aceasta nu va face nimeni curatenie, prin parcuri, rezervatii, paduri cate au mai ramas, nu va face nimeni lucru de calitate. In tara aceasta poti sa faci ce vrei tu pentru ca nu vei fi tras la raspundere de nimeni.

27 O doctoritza la 28.04.2010 19:04 despre Plecam toti!

raspunde


Ma distreaza foarte tare campania care are loc acum in Romaina Anti-medici ) nici o grija cum spunea si Un Doctoras nu vor mai fii nu in 10 ani ci in 5 ani persoane pe care sa le blamati. Plecam toti pe 2500 euro, in spitale curate, unde suntem respectati, si nu blamati. Din generatia care termina in 2010 in cluj pleca peste 200 de absolventi in toata lumea. Asa ca...bucurati-va si transformati-va in roboti sa va trateze inginerii.

28 ma întreb de ce ai ?ters la 28.04.2010 19:22

raspunde


de ce domnule?

29 de ce, domnule? la 28.04.2010 19:26

raspunde


why?

30 me la 28.04.2010 19:30 despre x

raspunde


Pentru cei care se plang de costurile mari ale interventiilor din Romania: cu siguranta nu ati avut de-a face cu un sistem sanitar din Statele Unite, de exemplu. Acolo lumea se imprumuta la banca cu sute de mii de dolari pt o interventie care aici e gratis. Bucurati-va cat se mai poate de ce a mai ramas din sistemul romanesc, care rau cum a fost, a existat pt toti, nu doar pt cei cu bani.

31 redrick shuhart la 28.04.2010 19:34 despre ma intreb de ce ai sters

raspunde


Pentru ca ceea ce ai scris este un delir mistico-religios. Si aici, e pusa in discutie o tema foarte concreta. In definitiv, ce ai vrut sa spui ?

32 ceea ce tu nu supor?i la 28.04.2010 19:45

raspunde


pentru ca tu nu po?i concepe ideea de om. liber, con?tient, eliberat de sclavia capitalismului. pentru ca tu e?ti un ipocrit. iar orgoliul tau "da afara". concretul îl interpretezi cum vrei. tu nu iube?ti oamenii. religia e o forma de manipulare. ?i prea pu?in are de-a face Dumnezeu cu ipocri?ii religio?i. care era legatura cu ceea ce am spus?

de?i, cel mai mult cred, yeahh! I do believe that, te-a deranjat ideea de incorectitudine ce poate fi demonstrata oricând. ceea ce iata (chiar azi), hic et nunc, tu ai facut.

(ai voie sa ?tergi, nu vreau sa te pun în dificultate înaintea lumii. dar orgoliul tau nu poate uita)

33 Simona la 28.04.2010 20:35 despre despre medici

raspunde


da, va intrebati cat ar trebui sa fie salariul unui medic sa nu mai primeasca plicuri? comparabil cu cel din afara, sau comparabil cu a unui om care are atatea responsabilitati si care se straduieste si se streseaza la fel de mult ca el...dar cum sa fie corect ca medic sef de sectie intr-o sectie cu riscuri mari de incidente si accidente salariul ce il ia in mana sa fie in jur de 30 milioane dupa 12 ani de liceu, 6 ani de facultate, 5 ani de rezidentiat si in total 23 de ani de scoala grea si apoi invatat in continuu sa fie la curent cu toate? si vi se pare corect ca un rezident la 26 ani sa ia slariul minim pe economie? si in plus da, cazurile de malpraxis sunt mediatizate dar tocmai pt asta exista ca in orice alta profesie persoane care stiu mai mult sau mai putin...sau ce? toti inginerii sau arhitectii stiu exact la fel?au fost vreodata asa mediatizate si lucrurile bune? au fost asa mediatizate cazurile in care oamenii mai mult * decat vii au fost scapati ca prin minune de mana unui doctor? sau mai bine zis de creierul lui ca in mana nu avea nimic ca in sistem nu sunt materiale? in plus nu e nicidecum vina doctorilor ca spitalele din romania arata cum arata...sau credeti ca lor nu le-ar placea sa lucreze intr-un spital care arata ca cele din vest? in plus unde se duc banii majoritatea doctorilor habar nu au! ei se trezesc cu salariile mici ca asa e in romania...si ce ar putea sa faca? la 35 sau 50 ani sa plece dincolo sa isi lase familia?

34 raspuns? la 28.04.2010 20:45 despre dulea

raspunde


ai cetit vreodata de filippo bruno?

35 richard nunan la 28.04.2010 21:27 despre pentru Simona

raspunde


Recunoasterea indirecta a primirii "plicului", revolta puternica impotriva sistemului si a lumii intregi (in mare parte, indreptatita), complexe de superioritate (nu stiu cat de indreptatite) , logica (in doze farmaceutice) ....

Cam asta rezulta din frazele de mai sus... Te-ai gandit vreodata ca, de exemplu, (si) un informatician, pe la 40-45 de ani ar trebuie sa se pensioneze pentru ca, omeneste vorbind, nu are cum sa faca fata vitezei de innoire a informatiei ? Sau, altceva, ti se pare mai putin grea (importanta, utila, etc.) munca unui constructor, cel care, de exemplu, ti-a construit casa ? Ce crezi, astia ar avea dreptul la acelasi salariu ?

Sau te situezi pe binecunoscuta pozitie a celor care se declara ¨l'ombelico del mondo¨ !!!

36 tu esti impotriva sistemului? la 28.04.2010 21:37

raspunde


@richard nunan

37 richard nunan la 28.04.2010 21:45 despre tu...

raspunde


Da !!!

38 ai curajul de a muri ars pe rug, spunând adevarul? la 28.04.2010 21:55

raspunde


... ai curajul de a fi om când aproape to?i aleg sa fie curva?

39 oarecare la 28.04.2010 22:27 despre respect

raspunde


pt autor si pt modul cum a scris acest articol...nu sunt medic, dar consider sanatatea, alaturi de educatie, ca fiind cele mai importante domenii ale vietii sociale si, din pacate, cele mai marginalizate. E tragic ca un om care invata atat primeste de la societate recunoasterea cuvenita unei femei de servici...tragic...de fapt nu de la societate, ci de la un guvern dement, pentru ca societatea a invatat sa-i respecte, de voie de nevoie, cu un plic si o atentie, insa nu asa ar trebui procedat...

40 alt oarecare la 28.04.2010 22:40

raspunde


@oarecare

poate ar trebui sa stii ca nu e intamplator ce se intampla.

(iar un ipocrit nu merita respect)

41 silvia_nivin la 28.04.2010 22:50 despre SUPERB ARTICOL DLE FURNICA!

raspunde


Mi-a placut enorm comentariul in care se realiza o comparatie intre medici si preoti....care de ceva timp se plimba cu non salanta in BMW-uri (diverse serii , caci nu se poate doar un singur model,trebuie sa fie gama completa) si Mercedesuri...saracii ! Si medicii stau cun un salariu mizerabil. de cateva milioane ...Da intr -adevar sunt si uscaciuni ca inorice domeniu- au sters din imaginea medicului exemplar societatii dar sunt si medici care stiu sa si faca meseria si o fac cum pot mai bine! Si vis- a -vis de spaga ... da acei medici care conditioneaza pacientul inainte de actul medical sunt de criticat dar atunci cand omul iti ofera ceva din recunostinta ceva NU se numeste spaga!l! sincer pentru atatia ani din viata dedicati studiului sa fii de batjocora a toti din jur este bataie de joc!aaaa....si domnii proesori care vai doamne fac atatea greve ca s nemultumiti de salarii....dar ce risc au ei in a lor meserie? da ca in loc de eminescu zici cosbuc..mare paguba! si sa nu mai vorbim de banii pe care ii incaseaza din pregatiri....Si daca nemultumirile sunt atat de mari de ce totusi mai apelati la medicii romani care sunt pregatiti slabi?intrebati guvernantii care aloca nenumarate fonduri sistemului financiar din parti!!

42 Mihaela la 28.04.2010 23:55 despre Va multumesc

raspunde


As scrie mai mult dar sunt obosita.Noaptea trecuta am foste de garda.Azi am lucrat pana la 8.Maine lucrez pana la 8(si incep la 8).Poimaine sunt de garda.Poate in week-end o sa am ceva timp.


adauga comentariul tau


 


 



 

 

 




Bine ati venit, sunteti vizitatorul numarul 

free hit counter
hit counter

Yahoo bot last visit powered by MyPagerank.Net



Page copy protected against web site content infringement by Copyscape

Increase your back-link numbers and therefore your website's page rank by: 1.Back-links, page rank and keywords ANALYSIS and 2. Back-link rotation exchange rotation system & Google-Bot detection and behavior analysis

Smarty Web Director





Site-ul www.amfms.ro 

 este optimizat pentru browser-ele Internet Explorer si Mozilla Firefox, cu rezolutia minima de vizualizare de 1024x768 pixeli.

Pentru probleme legate de functionalitatea site-ului va rugam le semnalati webmasterului


Copyright © 2008